Vickelbyponny

Panter på körträning
I dag har jag och Panter varit på körträning på Rockelsta i Sparreholm. Pinsamt nog kom vi självklart för sent på morgonen och missade vår tid lite,men vi han ändå köra en del. Vi jobbade på att få Panter att böjasig och mjuka upp sidorna även i vagn,där han annas gärna genar. Både jag och Panter blev lite trötta i huvudet efter passet.

Panter fick då gå in och vila lite i en utav boxarna undertiden som jag och de andra deltagarna gick till fikarummet för lite frukost och fika.

Efter fikan vart det träningsdags igen. Vi fortsatte jobba med ställningen, på fyrkanten, volten och i åttor. Jag kände verkligen vilken skillnad det blev på honom när han förstod och började arbete på riktigt. I slutet av passet fick jag även testa på att köra "avvikelser" med en hand. Det var mycket svårare än vad det ser ut. Jag kör ju ofta på en hand även hemma, men jag har haft helt fel tömfattning och gjort ganska så fel. Det var jättekul! Så nu har vi verkligen något att träna vidare på!

Lite filmer






Och bilder...








Tova ♥

Fin blogg!

STOCKHOLMSJENNA - Officiell bloggare under Stockholm International Horse Show

Julklappsutlottningar med olika priser (hästrelaterade såklart) på bloggen nästan varje dag! Det enda du behöver göra är att lämna en kommentar på bloggen så är du med i utlottningen. http://stockholmsjenna.se/2011/december/julklappsutlottning-5.html

Emelie

Hej!

Var gärna med och fråga frågor på vår frågestund: http://ourweekday.blogg.se/2011/december/fragestund-med-emelie-och-fanny.html



Ha det bra, kram ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress