Vickelbyponny

Taggade ponnyer
Idag åkte jag och Sara ut och red för första gången på 1 vecka och 2 dagar, så vi har längtat!

Det fick bli jag som red Monita och Sara Jarita, både två var jätte pigga. Vi började jogga fram en bit men efter ett litet tag blev Jarita helt tokig och lyssnade inte på Sara någonting så vi höjde upp bettet ett hål och då vart det lite bättre. När vi joggat fram började vi gasa lite smått, Monita som var över taggad blev helt galen när Jarita kom upp eller gick om i galopp. Men gick hon själv längst fram gick det bättre, men sen drog hon på en galopp och då la hon även dit 2 av sinna snygga studs..

Vi gjorde lite intervaller ner mot sjön där vi sen vände och gasade tillbaka. Jarita vände lite före Monita och då satte Monita iväg och gjorde inga små studs hon vart helt galen. När vi fick stopp på de gasa jag och Monita iväg och Sara och Jarita kom en bit efter. Till sista sträckan då fick Jarita en galopp så var tvungen att försöka sakta av Monita, då fick hon nog drog tyglarna ur händerna på mig och drog på några studs även där. Sen joggade vi en bit till sen red jag iväg mot skogen och tog vallbyrundan medan Sara red hem. Monita vart mycket lugnare då och gasade när jag sa det och jogga när jag sa det. Joggade hem men skritta ville hon inte göra. När vi kom tillbaka var båda tjejerna trötta.

 Monita gäääspar innan ridturen.


 Monita och jag i rosa.

 Jarita och Sara i rött.

 Jarita och Sara skrittar iväg

 Monita

 Under ridturen



Thilda
Emma

Första bilden haha x)

carolina

Vilken bild tycker du är mest fail på vår blogg nu? Vore kul att veta haha!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress