Vickelbyponny

Licenskurs 12/3-11
Det var ju som sagt meningen att vi skulle ha Flisan och Mille på licenskursen men det blev varken Mille eller Flisan. Flisan var inte på sitt bästa humör idag, och Mille trött. För att Mille var lite trött berodde nog mest på Flisan. Även vinterpälsen gjorde honom trött. Ibörjan var Mille pigg och tyckte det var kul att äntligen få komma ut. Men när Flisan började bråka vart han nog väldigt uttråkad. Vi vände ivarjefall en liten bit efter Ingerspjuta. Jag red då hem Flisan medans Sara gick brevid Flisan med Mille. När vi kom hem bytte jag häst nu fick det bli Tro. Vi travade iväg i ett bra tempo och Mille kom efter, även det gjorde nog att han vart lite tjurig och inte ville trava på. Vid högersvängen valde vi att Sara och Mille fick rida 5-kilometers runt golfbanan medans jag och Tro red ner till travbanan. När Mille kom på att han var själv vart han pigg och glad och ville helst galoppera hela vägen hem :) Jag och Tro travde på i ett frisk tempo hela vägen ner till travbanan väl nere vart hon jätte pigg och glad. Var så nöjd med henne, även nöjd med mig själv eftersom det är närmare ett år sen jag voltstartade och gjorde inte större misstag idag. När jag red hemmåt skrittade jag en bit först sen travade jag och självklart hade Tro fått tillbaka krafterna igen och skulle INTE trava lungt. Men efter ett tag gav hon sig och blev riktigt fin och stadig i formen. Hon höjde även ryggen mer än vad hon brukar göra :) Jag vart så glad över att äntligen se ett sånt stort steg hon har tagit i dressyren :D En bild från förra årets licenskurs :)


// Thilda
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress