Vickelbyponny

Thilda intervjuad inför PEV
Nu kan man läsa en intervju av ThildaWångens hemsida
Jätteroligt att det uppmärksammas och hoppas Thilda får fin vecka i Wången i sommar.
 Här är artikeln:

Från Sundbyholmstravet i Eskilstuna dyker 16-åriga Thilda Södergren upp i PEV-sammanhang. Kanske något oväntat då hon körde sitt första lopp för 1,5 år sedan.

- Jag ser verkligen fram emot PonnyElitVeckan. Jag hoppas lära mig massor om olika träningsupplägg och dessutom få lära känna nya människor i travbranschen, säger Thilda.

På hemmaplan har det hittills varit shettisar ”för hela slanten”, men det ändras från och med nästa år. Då får lillasyster ta över shettis-styrningarna medan Thilda siktar på att börja tävla russ. En av hästarna hon får släppa ifrån sig är fyraårige Solos Qalazpuff som hon vunnit lopp med i år. En annan häst som givit henne seger i år är My Number One som syns på bilden ovan.

- Jag kör och rider stuteri Tusens hästar och det ska bli kul att testa russ på allvar nästa år, även om jag redan ridit russmonté en del, säger Thilda.

 
Prisutdelningen för PonnyElitVeckan är avklarad och segern tog hon närmast före Andrea Jonsson (till vänster i bild). Thilda är fast bestämd att fortsätta med ponnytravet, men svävar något på målet när hon får frågan om hon vill gå över på ”stor häst”:

- Jag har inte bestämt mig och faktiskt aldrig kört stor häst, men jag kanske får möjlighet att prova på det när jag kommer upp till Wången?! undrar hon.

Svaret är givet: du kan lita på att du ska få köra stor häst, Thilda! Välkommen till PonnyElitVeckan.

 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress