Vickelbyponny

Dåliga vägar
Helt plötsligt förstår jag vad Malena menar med att vägarna blir dåliga utan snön. Antagligen har jag aldrig upplevt vägarna så som de är nu, eftersom hästarna vanligtvis brukar vila nu. Det har börjat bli minusgrader men snön har inte kommit = stenhårt i marken. Tokas pass i tisdags blev väl sådär. Jag har börjat bygga upp henne i backen nu lugnt och försiktigt (hon är fortfarande grön i kroppen). Vi har kört 1 backe i 1 vecka så denna vecka ska vi köra 2 backar plus 1 backe för att sedan köra 1 vecka med 2 backar osv. Fram till nyår ska hon orka 4 backar med detta system är tanken. Men, vägen dit var välsigt slät så det lurade ett litet istäcke över den. Det var inte så halt så hon halka runt utan det gick bra om vi skrittade. Väl inne mot skogen så är det "grovt grus" så där kunde vi trava. Rakbanan var stenhård, alltså STENHÅRD. Därför körde vi i gräset brevid. Vägen från rakbanan till backen var ganska okej men lite isfläckar här och där så blev lite slalom. Själva backen var väl den som var mest okej. Kändes inte lika hård i marken och eftersom vattnet runnit ner så var den inte isig. VI lyckades med detta kruks få till två backar trotts allt fast de tog sin lilla tid. 1h och 20min tror jag vi var ute haha! Men som sagt de var ungefär 20 min skritt till skogen och 20min skritt hem. 
 
Nu kan snön komma!!!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress