Vickelbyponny

Tävling på Sundbyholm
Känns som det är dags att jag skriver några rader om senaste tävlingarna. Igår kom det upp ett inlägg om senaste tävlingen hemma där jag som sagt körde Panter i ett lopp, målet var att ha en bra känsla och placering är bara en bonus när det gäller Panter då man aldrig vet vilket humör han är på. För dagen var han väldigt lugn och skötte sig riktigt bra. Vi tog rygg på hästarna som stod på samma volt för att han skulle få trava in sig och inte stressa upp sig. Han kom i mål som 3:a utan galopp vilket kändes väldigt skönt. 
 
 
Lite senare på dagen gick han även som förridare med mig, äntligen fick jag rida igen! Dressyr är verkligen så himla kul, att få linda benen, sätta på sig sina vita ridbyxor och stövlar, den fina kavajen och göra Panter lite extra fin. Det var väldigt länge sedan jag red och framför allt red dressyr på Panter. Har ganska stora krav på Panter vad gäller dressyren och med honom spelar det inte någon roll om han gick dressyr för 2 månader sen eller dagen innan, han finner sig i situationen och gör sitt bästa. Första "varvet" som förridare var han inte helt uppvärmd och inte helt med på noterna, men andra gången gick han betydligt bättre. 
 
 
Här kommer även bild på Lovisa och Montró
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress