Vickelbyponny

Vanlig torsdag
Som vanligt på torsdagarna så får jag hjälp/sällksap av Malena att köra! Och det är verkligen så kul! Det känns verkligen precis som det alltid gjort. När man är ute och kör tänker man bara på hur kul det är att vara där och inte alls på disken, tvätten, plugget och alla andra måsten. Speciellt roligt blir det när hästarna är så fina som de är just nu!
Idag bytte vi hästar så Malena körde Toka och jag Tro. Då fick jag känna lite på hur pass fort Tro måste gå för att springa ifrån Toka, och det är ganska så fort kan jag tala om för er! Det var riktigt bra att Malena körde henne så jag kunde få lite tips som jag inte tänkt på. Är nästan lite för försiktig med henne nu, men det kanske inte är så konstigt med tanke på all skit vi vart med om.... Och när Malena ens nämner att Toka känns "lite som att köra Totta" då känner man bara - yes! Det finns där.. 

Tro var väldigt pigg och låg på rätt bra haha! Hon blir så hetsig när hon går med sällskap plus att jag kör henne. Då vill hon bara tävla tävla tävla. På vägen hem så gick jag med henne när vi skulle skritta för att hon skulle slappna av och inte takta. Tokhäst!
 



 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress