Vickelbyponny

En busig 27-åring
När jag idag skulle hämta hem Mille och Monita efter att de hde fått beta hela dagen, så tänkte jag att jag skulle vara smart och släppa in 2- åringarna i hagen efter att jag fångat in Mille och Totta. Detta för att jag skulle slippa gå fram och tillbaka flera gånger. 
Men som ni vet blir det sällan så bra som man har tänkt det. Efter att jag hade Mille och Totta i grimma och grimskaft, släppte jag Öjja och Myran. So far - so good. Sen kom problemet. När jag skulle ta ut Mille och Totta ur hagen så smet naturligtvis Myran också ut. Nu springer hon inte så långt men för att få in henne i hagen igen kopplade jag Öjja igen och gick in med alla ponnysarna i hagen igen. Och då kom Myran som ett skott. 
Nu var jag tvungen att stänga grinden snabbt och var därför tvungen att släppa Mille som ALLTID står kvar . Men inte denna gång. Han tog med sig 2-åringarna och drog runt i hagen som en galning. Monita suckade och tittade mest på.
Efter en mängd varv och busskutt kunde jag till sist fånga in en flåsande 27-årig shettis. Den där Mille... Han förstår verkligen inte varför han inte kan/får busa runt som han gjorde som ung.Tokstolle! <3
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress