Vickelbyponny

Utvärdering 2016
Nu har tävlingssäongen gått mot sitt slut för mig, Toka och Tro. Eftersom jag skrev ett inlägg om mina mål för 2016 tänkte jag att et var dags att utvärdera lite. 
 
Mål för Toka 2016 
Inlägg om målen: http://vickelbyponny.blogg.se/2015/november/toka-2016.html
Toka ska göra sina första starter på travet. Hon ska först och främst sköta sig och göra de på ett bra sätt men första målet är att få ett rekord under 2.20 samt ta en seger.
 
Toka har under 2016 gjort totalt 6 starter med en 2:a, två 4:a och en 6:a som resultat. Rekordet slutade på 2.26,7. Ja, jag kn väl inte direkt säga att jag är nöjd med utfallet. Jag blir väldigt frustrerad över den här lilla hästen som vart i min ägo sedan hon föddes. Man tror att det ska bli så enkelt och lätt när man har dom från början, kan börja träna i tid och kan lägga upp ett långsiktigt upplägg men det blir ändå inte alltid som man tänkt sig. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till då jag tycker att jag gör det mesta rätt, testar att byta upplägg, utrustning, kollar upp eventuella fel och funderar kring foder, balans, puls och träning. Det är bara att tänka om till nästa år och träna ännu ännu mer. 
 
 
 
Jag ser nu att jag inte direkt skrev upp några tydliga mål för Tro? Jag äri alla fall otroligt nöjd med vår säsong tillsammans, 8st sulky starter med 4 segrar, och en andra plats som resultat, nytt rekord 1.48,5 över medeldistans i volt. Äntligen under 50 och äntligen välförtjänta segrar. Älskar verkligen att tävla med Montró då det verkligen känns som att vi blivit inkörda med varandra och att hon vet precis vad jag tänker. Har under detta året ännu mer kommit fram till vad som passar henne träningsmässigt och med förberedelser och omvårdnad för att få henne att fungera så bra som möjligt. Det enda som vi inte riktigt fått att fungera detta året är montén. Till nästa år gör vi vår sista säsong tillsammans och vi ska verkligen passa på att ha så kul som möjligt. Det blir till att gasa och inga handbromsar i längre. Satsa lite mer på vissa lopp som kanske ser "omöjiga" ut på pappret och se vart vi hamnar. Montén kommer vi ligga lite lågt med under nästa år då travloppen kommer prioriteras, men en kvaltid till SM vore kul. 
 
 
Ellen - tävlingsryttare

Tycker verkligen att Toka är såååå fin!

Svar: Tack. Det tycker vi också.
Vickelbyponny

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress