Vickelbyponny

Dodo på rymmen
När jag kom ut i morse för att fodra så såg jag att grinden till ena hagen var rejält trasig. Någon hade dessutom ätit vid hösilagebalarna och dessutom dragit omkull soptunnan. Jäklar, hästarna är på rymmen!
Men så såg jag Rosett och sedan dök även Mille, Maxi och Totta upp. Men ingen Dodo.
Jag tittade mig omkring men såg ingen liten svart hingstunge. Det var lugnt i båda hagarna och så brukar det inte vara då någon springer utanför hagen. Konstigt!
Men så såg jag en som stod i andra hagen som inte fick vara med de andra. Det var Dodo. Någon av våra snälla grannar har antagligen hittat honom utanför hagen och släppt in honom. Även om det var fel hage så är jag så tacksam för våra grannar som så snällt hjälper till. Denna gång gick allt bra men jag hoppas vi slipper vara med fler gånger.
 
Ellen - tävlingsryttare

Sicken sötis!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress