Vickelbyponny

Koll på vädret
Idag fick Toka och Tro gå varsin tur med mig, Lovisa igen. Tro fick en ridtur runt Vallby och var pigg och glad som vanligt. Det är faktiskt jättekul att jag fått sån motivation till att rida igen och ska försöka hålla igång detta. Det är även bästa sättet att hålla sig varm. Trotts -10 grader så svettas jag innanför overallen när jag rider henne. De enda som är lite synd är att jag inte är lika duktig som Thilda att jobba dom mjukgörande och i form när man rider, men jag försöker så gott jag kan. Det kanske blir bättring på det med. 
 
Toka fick jogga runt travbanan med tunga vagnen som förra gången, jag tror det blir någonstans runt 7km. Sista 100m på rakbanan fick hon sträcka ut lite och det kändes bra, om än lite trippigt, med de var ju första gången för säsongen som hon ens fick testa på ett högre tempo än jogging. 
 
På onsdag ska det bli 3 plusgrader och 4 mm nederbörd=regn, vilket antagligen kommer betyda att all snö kommer försvinna. Väldigt tråkigt och onödigt eftersom de redan till nästa helg ska bli minus 10 grader igen.. Jag hoppas det ändras och snön ligger kvar. Det gör träningsmöjligheterna lite bättre så att det inte bara är iskallt och stenhårt på vägarna.. Det är inge kul.. 
 
Bebis-Toka, min älskade vän <3, ganska lik Doddo just nu! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress