Vickelbyponny

Wilma Smederöd
Mitt namn är Wilma, jag rider monté och kör shettisar. Jag är född år 2005 så om ca 2 år får jag börja köra russ. Jag har gjort 2 segrar mitt första år 2016, 1 segern var på Lindesberg med Vävsla Hedwig. Min 2 seger var på Sundbyholm på KM också med Vävsla Hedwig. Efter det blev jag årets Rookie på årsavslutningen.
 
När jag började med hästar var jag 3 år, och fick rida en minishettis på Alvesta, sen när jag var 6 år började jag på knattekursen på Sundbyholms travskola. Där gick jag tills jag var 8 år, och när jag sen var 9 gick jag en kurs, för att sen ta licens.
På licens kursen var Malena min ledare, så jag fick komma och rida Montro. Efter det har jag fortsatt att rida på Vickelby, och nu har även jag och min syster fått en foderhäst som också får stå på Vickelby.
 
 
 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress