Vickelbyponny

Ted & Millie

När jag skulle ta hem Rosett & Millie i lördags så följde min son Ted med mig. Ted sa att han ville rida så min plan var att han skulle få rida Rosett hem. 

Men när vi väl kom till hagen och hämtat hästarna red han bara ca 50 meter innan han kom på att han ville gå med Millie. Jag försökte då förklara att det är lite svårt eftersom Millie inte lärt sig än hur man gör när man blir ledd i grimskaft. Ted köpte det och ville då istället leka med hästarna och springa. 

Jag släppte då Millie som fick springa lös på fältet (vi gick över fältet istället för längs vägen om det skulle komma bilar). Det började med att Ted ville leka och jaga Millie, som tyckte att han var lite konstig och läskig, men när han sen sprang förbi henne och ville att jag och hästarna skulle jaga honom så gick Millies blyghet över ganska snabbt. Hon galopperade och bockade och spang ikapp Ted så att hon buffade med mulen på Teds hjälm och när han ramlade var hon fram direkt och nosade. Då ställde sig Ted upp, Millie backade självklart då, men när Ted pratade och lockade på henne så kom hon fram och nosade och han fick klappa henne på huvudet. När Ted sen vänder sig för att gå följer Millie med bakom honom, när han sprang så sprang hon. Vi avslutade med att tävla, Millie och Ted ställde upp på linje och jag sa klara - färdiga - GÅ! Ted började springa direkt och Millie sprang när Ted (& Rosett) gjorde det och nu sprang hon även om honom. Sista vägen upp för backen till hagen gick jag och Rosett, Ted och Millie. Ted pratade och klappade på Millie, som verkade tycka att det var helt okej.

Tyvärr fick jag inte med något på film då jag var tvungen att springa med dem med Rosett, men några bilder när de hälsar ute på fältet fick jag. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress