Vickelbyponny

Flyttat
(null)

I söndags flyttade Monita & Montró till Kjula. Dels för att det inte ska vara så trångt i hagen & dels för att göra det lättare för mig (Malena) att träna dem. Det är närmre att åka till Kjula & där kan jag få hjälp att passa Tillie (mitt yngsta barn som föddes nu 25/10) undertiden jag tränar hästarna. Det är Pelles föräldrar som bor där och eftersom de är pensionärer så är de nästan alltid hemma.

Planen var att rida första träningspasset redan i tisdags, men när jag kom ut till hästarna så var det isgata på vägarna där ute. Så det var bara att ge hästarna mat, vatten & sen åka hem igen. Men på söndag kommer hovslagaren och slår på den skor & brodd. Självklart så regnade ju snön bort nu idag, men skorna kommer behövas rätt snart ändå.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress