Vickelbyponny

Liiite för pigga hästar
Så var det då dags för första passet. Men när jag kom till stallet insåg jag att jag glömt köpa brodd, tänkte att det är så pass varmt och isfritt att det borde gå ändå... Sadlade & tränsade Tro, satte på Totta sele, tömmar & huvudlag för att rida dem i tandem. Hoppade upp på en stollig Tro som studsade på stället. Totta låg på rätt bra i tömmarna samtidigt som Tro taktade, gick i sidled, försökte smita förbi Totta & slog med huvudet. När vi började jogga blev det lite bättre, men efter bara 500 meter blev det isgata. Så jag blev tvungen att sitta av och leda dem av isen & in i skogen. När jag sen skulle hoppa upp igen kunde Totta knappt stå still, Tro snurrade runt, kastade sig framåt eller studsa på bakbenen. I skogen så har vi ett litet varv man kan rida så det blev två varv där, sen vågade jag inte rida mer. Totta låg på som en galning & Tro gjorde allt för att öka tempot och slog med huvudet för att jag skulle släppa efter, vilket resultera i att hon snubblade på allt, minsta lilla trärot. Så vi joggade hem igen för att slippa göra en kullerbytta ihop...
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress