Vickelbyponny

Ridtur på Malton
Nu har både Sara & Thilda fått rida Malton, så nu kände jag att jag oxå ville testa honom. Sagt och gjort, efter att ha skrapat av ett ton päls sadlade jag & så stack vi iväg. Just nu är jag väldigt trött på att bara rida/köra på grusvägen, jag vill ut i skogen. Så vi red upp i skogen bakom Ingespjutastallet längs en stig som kallades för "hoppstigen" av den enkla anledningen att vi byggde hinder där när vi var små. Det är säkert 20 år sedan vi gjorde iordning där & förmodligen runt 15 år sedan någon red där regelbundet. Så tyvärr har det vuxit igen rejält på vissa ställen, fler träd har fällts, varav flertalet inte är hopp-bara. Men några hinder fanns kvar, så vi passade på att hoppa över några stockar och ett par diken & tog sedan en rejäl galopp runt på golfbanans fält (den är nedlagd & igenvuxen). 

Härligt att få komma ut på en riktig mys-bus-tur!

När vi kom tillbaka kom Tessy springandes och ville absolut rida hon oxå, så Malton fick gå en liten sväng med henne på ryggen.

(null)

(null)

(null) (null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress