Vickelbyponny

Tävlingsdebut
Så var det ingen återvändo längre. För ungefär en vecka sedan kom jag på (igen) att det vore väldigt kul att vara med på en sportkörningstävling. Något som vi pratat om flera gånger, men sen har det stannat där. Vi har varit iväg en gång på en "träningstävling" i körning, men det är ganska många år sedan nu och sen var jag iväg på en körträningskurs med Panter, men det var också otroligt länge sedan, tror att det var vintern 2011 eller 2012. Jo, 2014 var jag iväg på en precicionsträning med Montró också. Men sen har vi inte kommit längre, Men för att det nu inte skulle stanna vid snack så såg jag till att fixa licenserna i helgen och idag så anmälde vi. Nu är det bara en Clear Round som vi ska köra, men vi måste ju börja någonstans.
 
Men för att tävla behöver man ju också träna. Tro är ju konditionstränad under vintern, så orken ska det inte vara några problem med. Men dressyren är ju vårt orosmoment. Så idag körde vi lite dressyr längs vägen innan vi skulle köra intervallerna. Så vi körde lite serpentiner över vägen, ställde i svängarna och gjorde några halter. Tro kändes fin, dock något stel i sidorna, men var otroligt med på noterna. Så på torsdag är planen att rida henne och försöka mjuka upp sidorna lite på henne. Precisionen vet jag att det fixar hon utan problem, där hänger det på mig istället. Det är jag som måste ha en bra plan och planera mina vägar ordentligt. Men det ska bli kul! Så nu hoppas vi bara på ett godkänt resultat så att vi kan fortsätta tävla! 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress