Vickelbyponny

På rymmen.....IGEN!!!!!
Har vi Sveriges mest rymningsbenägna russ eller....?
I morse vaknade jag strax efter klockan 6, av att Toka och Tuva gnäggade gällt och dessutom hörde jag hovar mot asfalten. Jahapp, det var bara att gå upp och börja jaga igen då. Tro hade hoppat över staketet.... 
Jag tog bilen och åkte mellan Ostra och Vallby kyrka. Två vändor men ingen Tro. Så fick jag ett SMS om att hon gickomkring på gårdsplanen på Ransten, vår närmsta hästgård. Och mycket riktigt, där gick hon omkring och flörtade med deras varmblod.
Tack och lov är hon lättfångad så det var inga problem att få tag i henne. Hon släpptes i vinterhagen och så flyttade jag över både Toka och Tuva till henne. I eftermiddag flyttar jag dem till sommarhagen igen.
Trots sällskapet var Tro mycket upprörd då jag lämnade hemmet då jag var tvungen att åka till jobbet. Vi får hoppas hon är kvar i hagen tills dess.
Man kan ju undra varför hon alltid måste rymma MINST en gång per sommar. Oftast gör hon det då hon inte har tränat på ett tag och nu har hon inte tränat sedan tävlingen i söndags. En riktig träningsnarkoman alltså. Hon har inte tränat då hon inte kändes helt okej i söndags och då hon snart ska på betäckning tyckte vi att det kanske inte behövdes någon träning. Men det håller alltså inte Tro med om.....
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress