Vickelbyponny

På promenad med busen
Idag var det dag att ta tag i Monaldos uppfostran och träning. Han har vuxit oerhört mycket i sommar och med detta har han fått en ganska tuff attityd och då gäller det att "mota Olle i grin´ ", som man säger. 
I vilket fall började jag med att ta med honom på en kort promenad. Han var jätteduktig  och följde med så snällt. Ibland stannade han upp i någon sekund men sen gick han raskt vidare. Det kommer att bli bra det här.
Värre var det när jag sedan skulle lyfta hans ben. Han har varit rätt stökig då hovis varit här så det behövs mycket träning där. I vilket fall så började jag med att binda upp honom, vilket gick superbra, och så började jag borsta honom över hela kroppen. det gick bra tills jag kom till bakbenen  då han började dansa runt lite. Men det var ändå helt okej. Sen skulle han lyfta hovarna. Fram gick rätt bra då jag t.o.m. hann och kratsa dem innan han förlorade tålamodet. Men bakbenen.... Där gick det inte alls bra. Han kickade fter mig så fort jag hade handen vid hasen och han ville inte alls samarbeta. Han kickade efter mig, hoppad och levde rövare. Det hela slutade med att jag bara satt och strök honom längs benen ner mot hoven. När det funkade släppte jag ut honom i hagen igen. Här har vi mycket att träna på så nu hoppas jag att vi hinner jobba med honom varje dag ett tag framöver.
Maxros, däremot, hon kan allt detta redan. En mönsterelev helt enkelt.
 
 
Lovisa

Verkar ligga i släkten de där med bakbena....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress