Vickelbyponny

Hästar och balansering....
Det är en konstform!
 
Sedan Tro vann Sundsvall Open har hon gått med aliminiumskor fram, tillsammans med lite andra *hemligheter* på fötterna. Detta har hon behövt göra för att hinna undan med framfötterna och inte slå ihop, vilket hon gjorde i sin sista start med järnskor. När jag körde henne i onsdags med järnskor hemma kändes hon hur fin som helst. Travade klockrent på grymma tider. Men i starten i lördags travade hon inte alls bra. Jag bar runt henne i tömmarna och fick hjälpa henne med att hålla takten. Så att hon gick runt på 51,5 i andra spår i första starten med den traven var vi alla otroligt nöjda med. Idag körde jag henne hemma med samma skor som hon hade på tävlingen och nej, det stämmer inte längre överens med hennes trav. Efter galopp och mycket hjälp av mig fick jag i alla fall ner henne i godkänt tempo men efter den rakan så hade hon vart på sig så mycket att skydden hade snurrat runt och ned på kotorna.. Tur vi har en snäll hovslagare som kommer och hjälper oss. Förhoppningsvis kan vi rätta till detta redan på fredag. 
 
Första gången Tro gick under 1.50, av att läsa på mitt uttryck gick de foooooort.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress